K2 przygotowała dla PKO Banku Polskiego najprostszy portal bankowy w Polsce

150x110

Agencja K2, w ramach stałej współpracy z PKO Bankiem Polskim, przygotowała serwis PKObp.pl. Serwisowi nadano zupełnie nowy wymiar. Wyróżnia go łatwość użytkowania, minimalizm i przejrzystość.

Tworząc nową stronę PKO Banku Polskiego autorzy postawili na odważne rozwiązanie.

Projektując nowy wygląd poszukiwano formy, która dałaby użytkownikowi poczucie maksymalnej prostoty i wygody użytkowania - poczucie bezpieczeństwa. I tak, ilość informacji umieszczonych w serwisie zredukowano do minimum, postawiono na przejrzystość, bardzo oszczędne operowanie detalami i kolorem, który pojawia się tylko w obszarach wizerunkowych czy promocyjnych. Czysta, niemalże ascetyczna forma, pozwala maksymalnie wykorzystać potencjał nowej identyfikacji Banku. Tym samym strona główna nie onieśmiela, a raczej zachęca do dalszej interakcji i poszukiwania informacji.

Projektując nawigację skorzystano z doświadczeń zdobytych przy projektowaniu urządzeń mobilnych, które wymuszają prostotę obsługi. Nawigację oparto o duże przyciski. Zrezygnowano z tradycyjnego, rozbudowanego menu. Nowatorskie podejście do nawigacji sprawia, że poruszanie się po serwisie jest odbierane jako intuicyjne i łatwe do przyswojenia. W wyborze produktu pomagają filtratory - narzędzia, które dopasowują ofertę do osobistych preferencji Klientów i pozwalają porównać produkty między sobą. Czysta forma serwisu sprzyja łatwemu przyswajaniu informacji.

- PKO Bank Polski, to bank, który posiada bardzo szeroką ofertę skierowaną do wszystkich grup klientów: młodzieży, osób starszych, firm i korporacji, po wyspecjalizowane produkty dla deweloperów i wspólnot mieszkaniowych, czy jednostek samorządów terytorialnych. Zaprojektowanie tak rozbudowanego portalu, było dużym wyzwaniem. – tłumaczy Maciek Lipiec, User Experience Director K2. - W branży finansowej brakuje innowacji. Większość serwisów bankowych jest do siebie podobna. Banki kopiują od siebie rozwiązania, ich serwisy są przeładowane informacjami, które przytłaczają użytkownika. Chcieliśmy pokazać nowe podejście do bankowości i stworzyć dla największego polskiego banku serwis, który będzie najprostszym portalem bankowym w Polsce. – dodaje Maciej Lipiec. 

Projekt przebadano prowadząc testy zadaniowe na prototypie (testy usability) i eyetracking projektów graficznych na grupie ponad 100 klientów. Większość  badanych doceniło mimalistyczną formę i wysoko oceniło prostotę, przejrzystość i czytelność nowego serwisu.

Współpraca pomiędzy K2 a PKO Bankiem Poskim trwa od kwietnia 2011. W tym czasie wspólnie zrealizowano: kampanie sprzedażowe, projektowanie serwisu transakcyjnego dla dzieci SKO (http://sko.pkobp.pl/), serwis www dla raportu rocznego banku (http://www.pkobp.pl/raportroczny2011/).